Borsec este, din nou, cel mai puternic brand autohton, potrivit Topului 100 al celor mai puternice branduri româneşti, lansat de Biz și compania de cercetare Unlock Research. Borsec este liderul brandurilor româneşti, ocupând prima poziţie în top, fiind un brand iubit și apreciat de consumatori

BrandRo este un eveniment dedicat brandurilor româneşti, proprietarilor acestora şi celor care pun umărul la construirea lor. În cadrul acestuia se lansează rezultatele studiului celor mai puternice 100 de branduri româneşti şi cartea cu acelaşi nume, două proiecte originale prezentate şi realizate de revista Biz împreună cu Unlock Research.

BrandRo, topul „100 cele mai puternice branduri româneşti”, aflat la cea de a noua ediție, măsoară “puterea” mărcilor româneşti din perspectiva investiţiei de încredere şi afectivitate care le este acordată de către consumatori, fără a lua în calcul indici financiari și comerciali. Studiul are la bază 1.000 de interviuri online şi este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, împărţire pe sex şi vârstă a populaţiei între 18 şi 55 de ani. Importanţa unei mărci pentru consumator a fost măsurată cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling) și toate analizele au fost realizate la nivel de categorie, în total având 10 categorii de produse. Respondenţii au realizat alegeri între calupuri de mărci, respectiv au ales care este cea mai importantă și care este cel mai puțin importantă marcă pentru ei. Aceștia au făcut alegeri multiple între combinații unice de mărci.

În urma acestor alegeri a fost calculat un indice de preferinţă pentru fiecare marcă care ulterior a fost analizat împreună cu indicele de importanţă al fiecărei categorii în parte, obținându-se astfel topul final.

Performanţa mărcilor româneşti este măsurată în baza a trei indicatori: importanța mărcii, gradul de utilizare şi notorietatea ei. O marcă este cu atât mai puternică din perspectiva românismului cu cât reuşeşte să-şi menţină poziţia în top, indiferent de fluctuaţiile socio-economice specifice ultimilor ani. Românii au fost întrebaţi şi cum sunt mărcile româneşti, iar răspunsul a fost că mărcile româneşti sunt naturale, cu tradiţie, accesibile, la un preţ bun, durabile şi originale.

Apa minerală este o categorie cu tradiție în România, rămânând o piatră de temelie pentru ceea ce înseamnă branduri românești și unul dintre lucrurile care au reușit să ne ducă peste hotare, fiind recunoscută atât din punctul de vedere al calității, cât și al tradiției îndelungate.

Regina apelor minerale Borsec este un brand cu o tradiţie de peste 212 ani, ce a reuşit să se impună prin calitatea deosebită, fiind o veritabilă valoare naţională.